fredag 11 september 2009

Shoppingrunda på Fashion Valley


Torsdag: Idag väcktes jag av väckarklockan kl åtta för ännu en dag i skolan. Vi började med Consumer Behaviour kl 9.30-10.50, därefter fick jag skynda mig till min engelska lektion där vi gick igenom läxan tills idag, som tur var hade jag gjort den :) Därefter gick jag för att köpa mig något att äta till lunch. Hade fått rekommendationer om att en Food Quart vid Aztec Store skulle vara bra, så jag gick dit, men fick panik så fort jag kom in, så mycket folk och så många olika matställen att välja på med massa olika maträtter på varje ställe. Jag gick därifrån till ett lite mindre ställe med Mexikansk mat. Dagens lunch blev en kycklingsallad ,med guacamole, den avnjöt jag i solen. Med ett av skolans band spelandes i bakgrunden, härlig känsla, inget man kan uppleva i Sverige direkt. Efter lunchen hade jag engelska lektion nr 2, även där hade vi läxförhör och det gick bra. Efter skolan tog jag trolleyn hem för att slänga i mig lite mellanmål innan jag mötte upp Frida på trolleyn och vi gjorde sällskap till Fashion Valley. Det blev alltså en liten shoppingrunda idag med :) Jag blir helt galen i de butikerna som finns här, jag älskar de. Dock hittade jag varken väska eller skor idag heller som jag egentligen skulle köpa. Istället blev det träningskläder på Victoria´s Secret, en kjol på Forever 21, mysbyxor och hoodtröja från Hollister, hoodtröja från Abercrombie och en parfym från Abercrombie. Den parfymen har jag längtat efter, varje gång man går in i en Abercrombie butik känner man doften av någon av deras parfymer och man blir helt förälskad i den =) Sista inköpet som jag och Frida gjorde var på chokladbutiken Godiva, vi köpte tre små chokladpraliner. Vi bestämde oss för att ta trolleyn hem även fast vi fått tillsägelse att INTE ta den på kvällen, då det åker en massa farliga, skumma typer där, bl a uteliggare. Men vi chansade och tog den eftersom det bara var två hållplatser, som tur var gick det bra. Dagen avslutades med ett avsnitt av Idol och våra chokladpraliner, som bara var sååå goda.

1 kommentar:

Linda sa...

jag trodde du sa att det redan hade gått på tok för mycket pengar :P kul att du njuter :)