onsdag 9 september 2009

Labor Day





I måndags var det helgdag här, Labor Day, det är tydligen som vår Första Maj, så vi var lediga från skolan. Eftersom vi fortfarande hade kvar bilen bestämde vi oss för att åka ut till Coronado Island och lägga oss på den fina sandstranden där. Från Coronado Island är det jätte fin utsikt över San Diego, Downtown. Det var en härlig dag i solen som avslutades med middag på en restaurang därute och dessert på Yogurtland. För övrigt så misstänker jag att jag har blivit beroende av Yogurtland, tänker på deras goda yogurtglass hela tiden och den goda toppingen. I måndags blev det vaniljglass med jordgubbar, banan, kiwi, browniebitar, hackade mandlar och valnötter. Mmmmm! Igår var det dags för skola igen och mina första engelska lektioner. Det kändes riktigt bra, trots att klassen består av mig och massa kineser. Men det kan nog bli kul :) Efter skolan åkte jag direkt till Fashion Valley Center, för att shoppa lite. Var dock ute efter en väska och ett par skor, men hittade allt förutom det. Typsikt. Jag köpte bland annat jeans och två toppar på Abercrombie & Fitch. Vilket butikskoncept, jag älskar det! Hade kunnat köpa ännu mer där, blev sugen på en av deras parfymer som de sprutar i butiken, den luktar underbart. Köpte även lite nya fina underkläder på Victoria´s Secret. Igår kväll skulle vi gå på Taco Tuesday och bestämde oss för att testa Old Town, dock hade de inte detta tema så vi fick köra vårt eget race. Tror att jag fick något konstigt i min mat för vaknade upp inatt och hade jävligt ont i magen, misstänker att jag har blivit matförgiftad. Men det känns mycket bättre idag. Idag är vi lediga från skolan men vi har inte bestämt vad vi ska hitta på. Jag ska försöka göra lite läxor tänkte jag. Hoppas denna uppdatering duger, jag ska försöka skriva lite oftare. Puss och kram

Inga kommentarer: