måndag 14 september 2009

Dansen på rosor är slut


Dansen på rosor är slut nu är det skola och plugg om gäller. Jag HATAR vår Global Marketing bok, hade inte förstått vad det stod på svenska och hur F*N ska jag då förstå det på engelska. Känns som att jag har tagit mig lite vatten över huvudet och valt den kursen. Men som Sofia sa livet är inte alltid att glida på ett bananskal. Och det är väl sant, behöver nog lära mig detta. Men nu ska jag gå ner till poolen och bokstavligt talat ta mig lite vatten över huvudet :) sen skola 16-20. Puh!

Förresten så var vi på en trevlig söndagstur uppe i bergen i den lilla byn Julian igår. Det var Sofias släkting Jack som tog med oss dit. Byn var som hämtad ur en gammal amerikansk Western film. Vi åt en god lunch där uppe som vi avslutade med en klassisk amerikansk äppelpaj, den var smarrig! Efter maten tog vi bilen tillbaka och kollade ut över de vackra vyerna, dock blev jag väldigt trött som jag brukar bli efter maten och då jag åker bil så jag somnade. Tjejerna tyckte det var lite komiskt att jag återigen levde upp till mitt nya smeknamn; Skalman. Det bjuder jag på :)

Puss och kram

2 kommentarer:

Linda sa...

haha, skalman, att inte jag kommit på det innan. Det passar dig perfekt :) Lilla gumman, det är nu lärdommarna kommer, det är bara att bita i det sura äpplet så går det fort över. Nu är det snart bara två veckor kvar till man får börja planera julklappar, sen är det bara en månad kvar till man får börja köpa dem och sen är det ju nästan jul och då kommer du hem :)

Charlotta C sa...

Haha ja visst gör det. Ät och sovklocka :) Ja jag vet och jag lär mig massor, det känns verkligen som att detta är en viktig erfarenhet i livet. Ja sant det där med julklapparna, och jag har planerat att köpa alla mina julklappar här så jag får nog börja ganska snart =) Måste hinna träffa dig innan du åker till stockholm där ;)