onsdag 30 september 2009

Onsdag och frisk

Idag är det onsdag och jag känner mig mycket bättre, är nog nästan frisk nu. Så skönt, jag HATAR verkligen att vara sjuk! Har varit en tråkig helg för jag har bara legat hemma i sängen och kurrerat mig, kollat på Idol, Ensam mamma söker och Svenska Hollywood fruar. Ensam mamma söker är ju såå bra, det är så roligt att kolla på, man blir glad i hela kroppen.

I måndags hade vi vårt första test här, i Global Marketing, trots att jag var sjuk släpade jag mig till skolan för att få det avklarat. Jag tyckte det var svårt, det var två frågor som var "essay" och 25 frågor Multiple Choice, med fem stycken svarsalternativ. Jag har aldrig haft Multiple Choice test innan och det tyckte jag var svårt, speciellt på engelska. Men jag hoppas att jag får godkänt iallafall.

Idag har de andra tjejerna åkt till märkes outleten för att shoppa, och jag måste säga att jag är riktigt stolt över mig själv som stannar hemma för att plugga. Någon som är förvånad...? Men jag känner att det kan vara bra att spara lite pengar eftersom jag och Frida ska till San Francisco nästa helg.

Igår kom Tanjas Markus, så vi fick bästaste svenskt godis, Karamellkungen. I LOVE!! När man är här borta så känner man verkligen hur mycket man tycker om Sverige och svenska grejer. Bara en sån sak som en fin svensk höstdag saknar jag när det bara är fint väder och sol här. Låter kanske konstigt, men det är så det är :)

Jag har gått ner till vårt Café (Café Milano) för att plugga idag, det går mycket bättre att plugga här än i vår lägenhet. Så idag ska jag vara effektiv. Ska nog ta en liten rast och gå till en beauty butik här borta som har jätte billiga Essi och OPI nagellack och Volu Spa ljus.


Med tanke på att dagens tema blev RÖTT, vill jag också visa en bild på min nyinköpta kamera =)

Puss och Kram på er där hemma ;)

4 kommentarer:

peaks sa...

haha ensam mamma söker är ju så bra, hon helena är från karlskoga ju så då ser du lite från min stad ;)

fin kamera!! rött rött rött :D

Linda sa...

Hej gumman, vad skönt det var att "prata" lite med dig igår. Andreas från längan kommer hit till borås idag. Vi ska käka lite pizza och kanske gå ut. Vore roligt om du var här...

Linda sa...

Hej gumman, vad skönt det var att "prata" lite med dig igår. Andreas från längan kommer hit till borås idag. Vi ska käka lite pizza och kanske gå ut. Vore roligt om du var här...

Annas Sida sa...

åå vilken fin kamera! =) och nagellacket, jag ska köpa på mig massor om dom nu är billigare! I like! och The body shop! Lycka till nu på tentan, kämpa på i helgen med plugget! Själv ska jag också tenta-plugga här hemma. Pusss till dig