måndag 7 september 2009

Los Angeles weekend















Har fått klagomål om att jag har varit en dålig bloggare. Jag tar till mig det och ska försöka bättra mig =) Så; här kommer en liten uppdatering från de senaste dagarna. Fredag: på morgonen simmade jag några längder i poolen, sen blev det en god frukost och efter det gick jag ner och lade mig vid poolen i skuggan under en palm och läste hela dagen. Jag läser just nu stril 37 av Denise Rudberg, innan den läste jag osa av Denise Rudberg. De är riktigt härliga de böckerna, mysiga och lättlästa. Så det blev en härlig slapp fredag. På kvällen grillade vi hamburgare och efter det var det filmkväll här på komplexet. Så vi tog med en filt och våra kuddar och tog på oss myskläder och la oss på gräsmattan här utanför, där de hade ställt upp en bioduk och bjöd på popcorn och läsk. Så mysigt med utomhusbio! I lördags hade vi planerat en tripp till, änglarnas stad, L.A., så i fredagskväll bokade vi hyrbil och hotellrum. Klockan nio på lördags morgonen begav vi oss med trolleyn till flygplatsen för att hämta, den beställda bilen. Men när vi kommer dit, så får vi reda på att hyrbilsbolaget hade gått i konkurs och var endast ett spökbolag på internet. Som tur var hade vi inte betalat. Då fick vi gå runt och kolla hos de andra företagen om vi kunde få hyra en bil. Efter ett tag hittade vi ett företag som verkade bra och bestämde oss för att hyra där. Vi åkte då och hämtade våra väskor hemma och åkte för att möta upp det andra gänget som vi skulle åka med. Klockan två, något försenat började vår road-trip till L.A. Eftersom killarna som var med hade med sina surfingbrädor och var sugna på att surfa åkte vi direkt till Malibu Beach, som ligger lite bortanför L.A.. Vi var framme vid femtiden, men eftersom det inte var några direkta vågor, bestämde vi oss istället för att äta en liten middag där. Efter det begav vi oss till L.A. och till hotellet, Best Western Hollywood Hills hotell. Vilket kanon hotell, vi fick ett jätte fint rum. Eftersom klockan redan var nio när vi kom dit, fick vi skynda oss att duscha och göra oss iordning. Innan vi gick ut hade vi lite förfest hos de andra. Sedan tog vi taxi till ett ställe som Sofia hade fått tips om; My House, som är en mycket populär club i L.A.. Kolla in vilket häftigt ställe. När vi kom fram ställde vi oss för att vänta på de andra, men då kom det fram en tjej till oss och sa att vi skulle följa med, så vi fick gå före i kön och vakterna som hade uppmärksammat att vi var svenskar var väldigt noga med att vi skulle komma in på cluben. Managern på stället bjöd oss även på poolparty dagen efter. Det är inte annat än att man känner sig som en kändis här borta ;) Det blev en mycket lyckad kväll, med goda drinkar, bra musik och sköna människor. Jag kan lova att vi somnade gott sen i de sköna hotellsängarna. Söndagen började med en härlig hotellfrukost och sen tog vi bilen till Walk of Fame, för att kolla på alla stjärnorna, det var en häftig upplevelse. På grund av att vi fick problem med bilskrället och var tvungna att åka och byta den hann vi inte se så mycket mer av L.A., men vi körde förbi Beverly Hills och Rodeo Drive och hotellet där Pretty Women spelades in :) När vi fixat ny bil bestämde vi oss för att ta kustvägen tillbaka till San Diego, det var väldigt fint. Körde bland annat förbi New Port beach där OC spelades in. Det var en lyckad trip och jag tyckte om L.A. så det blir nog fler resor dit, tar bara drygt två timmar härifrån.

1 kommentar:

Annas Sida sa...

Oh My God!! Tänk, snart är vi där!! (Förhoppningsvis) Ni verkar verkligen ha det toppen där nere, Jag längtar! Pusss!