onsdag 23 september 2009

Att bota en baksmälla...







Vinet från fredagskvällen tog ut sin rätt på lördagen, man mådde inte helt hallon på morgonen måste jag erkänna. Det blev en bakis frukost med massa gott; havregrynsgröt, med äpple, kanel och mjölk, och två rostebröd med creme cheese och drottningssylt från IKEA samt ett kokat ägg med Kalles kaviar. Efter det mådde jag något bättre och jag, Tanja och Sofia bestämde oss för att promenera till Best Buy för att jag och Tanja skulle köpa varsin ny kamera. Eftersom min kamera på något sätt gick sönder på kräftskivan innan jag åkte, fick jag ta Anders kamera, men den var inte så bra. Och eftersom kamerorna är billigare här, fick det bli ett inköp. En röd jätte fin kamera. Vi gick också till en sko och väsk outlet, vet inte om det berodde på baksmällan, men jag hittade ingenting även fast det fanns tusentals skor och väskor. Eller jo jag köpte ju ett par sandaler från Steve Madden....När vi kom tillbaka från powerwalken var jag tvungen att ta en powernap, var väldigt bakis och helt slut. Men efter erfarenhet så är det bästa sättet att bota en baksmälla; att gå på det igen :) Så vi grillade jätte goda grillspett som Sofia hade gjort och Tanja marinerat (intern skämt) och till det drack vi vin. Innan det var dags för att göra sig iordning blev det lite bad i jacuzzin, sen var vi igång. Vi bliv upphämtade av Oskar och åkte ner till PB till Joanna och Louise för lite förfest. Blev ganska mycket folk, några från skolan också så det var kul, tills vi blev utslängda för att vi var för högljudda efter klockan tio. Så vi fortsatte istället på Bar West, det absoluta favvo stället här, så skön musik och skön stämning. Det blev mycket dans och goda drinkar med härligt folk. Klockan två stängde stället, men vi hade inte fått nog utan vi drog på efterfest hos några danska och norska killar från vår Consumer Behaviour klass som bodde precis vid stranden. Väldigt bra avslut, och när vi trodde vi hade fått nog, kommer deras granne inne och ska säga till att vi ska vara tysta, då bestället Tanja frozen margharitas till allihopa. Efter fem minuter kommer grannen tillbaka med nygjord frozen margarithas, så vi fortsätter ett tag till. Klockan halv sex på morgonen fick det dock vara nog, så vi tog taxi hem till en orolig Sofia. Vi märker då fulla och glada som vi är, att vi har fått med oss lite stöldgods hem, ett par flip-flop och ett par senilsnören. Haha, ännu en underbart rolig kväll! Dock är morgonen efter inte lika rolig, om möjligt ännu värre än morgonen innan. Men efter lite frukost bestämmer sig jag och Tanja oss för att åka till stranden. Vilket vi gjorde helt rätt i, det blev en härlig bakisdag på stranden och även två dopp i det kalla blå. Det behövdes verkligen. Söndagen avslutades med filmkväll hos Gustav och Sebbe uppe i bergen, eller ja ovanför backen iallafall, det var en ordentlig utmaning att klättra i nästan 90 graders vinklad backe. Vi såg den nya Wallander, Cellenisten. Den var helt okej, dock fick vi inte se slutet då datorn krånglade. Måndagen gick åt till att plugga hela dagen, innan det var dags för global marketing med Saddam Hussein, våran fruktansvärda lärare. Idag tisdag har det varit skola hela dagen och jag har varit riktigt trött och hängig hela dagen, beror nog på att värmen har kommit tillbaka. Är typ 38 grader varmt, puh! Efter skolan åkte jag till Fashion Valley för att äntligen köpa den väskan på Steve Madden som jag har kollat på hur länge som helst nu. Dagen avslutade vi på Yogurtland och nu blir det ett vasnitt av idol. Det blev mycket uppdatering idag, jag lovar att jag ska bättra mig och blogga oftare. Puss och hej

1 kommentar:

Annas Sida sa...

Ni verkar verkligen ha det bra där nere, jag längtar verkligen tills vi kommer! 38 grader varmt låter perfekt jämfört med det kalla här hemma ;) Jag får ju packa upp mina sommarkläder igen iihihi Och jag lovar; Jag ska köpa med mig lösgodis ;) Puss my love! Hälsa dom andra!