fredag 4 september 2009

IKEA Food - Made in Sweden

Alla som känner mig kommer säkert skratta nu och bli irriterade över att jag inte kan ta seden dit jag kommer. Men igår kväll tog jag och Frida en promenad till IKEA och gick loss på deras svenska mat avdelning. Besöket resulterade i; En kalles kaviar, ett paket med tunnbröd, en flaska fläderblomssaft, en burk med hallon och blåbärssylt, en marabou chokladkaka och en påse med lakritsfiskar. Mmmmm =) Jag ÄLSKAR svensk mat. Men vad är egentligen amerikansk mat, är det ens värt att jämföra med svensk mat. Det är mat som antingen är dränkt i dressing, friterat, fylld med massa ost eller dränkt i massa socker.

2 kommentarer:

Martina Bengtsson sa...

Hahaha, förstår dig helt klart! Tack gode gud (o ingvar) för IKEAs matavdelning!

Linda sa...

TÖNT! :) Hur va LA? Ni får akta er för bränderna bara, men de verkar väl i försig vara under kontroll nu.Träffat några söta killar än?