måndag 5 oktober 2009

Trist pluggsöndag slutade bra med Pågens Gifflar från IKEA


Ja det är klart vi firar Kanelbullensdag här också, jag håller strängt på de svenska traditionerna som ni vet. Efter mycket plugg, eller iallafall försök till plugg och efter en middag bestående av köttfärssås och fjärilsmakaroner á la Kajsa varg (som jag lagade) begav jag mig ut i mörkret på en vandring till IKEA. Kan säga att jag kände mig ganska liten när mörkret föll in, men är det kanelbullens dag så är det. Och till slut fick jag mina Pågens gifflar, passade också på att köpa en burk med Drottningssylt, vilket var tur med tanke på det lite otäcka mötet på vägen hem. När jag hade halva vägen kvar hem såg jag en man i svart rock, hatt och med en cigarett i handen gå lite konstigt längre fram. Han var ute på allt annat än en powerwalk och syftet att köpa kanelbullar. Gick med andan i halsen förbi mannen och snabbade på stegen ännu mer. Det hände inget som tur var, men det var tur jag hade med mig syltburken tänkte jag. För om han hade gjort något närmande så hade jag drämt till han med den i huvudet. Väl hemma igen hade Sofia tänt massa levande ljus och gjort mys i lägenheten. Så det blev kanelgifflar och varmchoklad framför ett avsnitt av Ensam mamma söker. Och idag var det otroligt bra. Jag älskar programmet, har blivit kär!

Puss och Kram

2 kommentarer:

Annas Sida sa...

Tur att du fick i dig några svenska kanelbullar!!!

Martina Bengtsson sa...

Ja, kanelbulle måste man ju ha!

Vill inte skriva för mycket om jobbet på bloggen, känns lite oproffsigt o man vet ju aldrig vem som hittar in. Men du ska veta att jag har det toppen :)