fredag 18 december 2009

Nu är jag hemma

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen. Känns väldigt konstigt att på 20 timmar förflytta sig från ett soligt underbart San Diego till ett kallt snöigt Sverige och Borås. Det var med tårar i ögonen och gråten i halsen som jag lyfte över San Diego igår. Tänk vad många underbara minnen man tar med sig och så många härliga människor man har fått lära känna. Jag hoppas verkligen att vi alla kommer hålla kontakten även framöver.

Landade på Landvetter 10.10 igår morse svensk tid och då stod mamma, pappa och Anders där och välkomnade mig. Vi åkte hem och åt lunch, pappa hade lagat världens godaste Janssons Frestelse och till det knäckebröd, smör och ost. Vilken smakupplevelse, tänk att svensk mat kan smaka så gott!!!! Efter det började jet lagen göra sig påmind så jag var tvungen att gå och lägga mig, var helt slut. Sen blev det uppackning (ej klart än), telefonsamtal med de underbara och en härlig promenad med mamma i puder snö.

Nu har jag precis vaknat i min sköna säng, med ett underbart duntäcke, dunkuddar och ett prassligt påslakan och ska snart äta en god frukost; det kallar jag lyx :) Idag blir det ett välbehövligt besök hos frisören efter fyra månader, sen fika på stan. Ikväll ska vi äta färska räkor, löjromstoast och ugnsgratinerade havskräftor.... mmmmm!!! Efter det har jag blivit bjuden på julfika hos Linda och Fredrik; Mysigt!!!

1 kommentar:

Martina Bengtsson sa...

Välkommen hem Charlotta!

I januari får vi allt ta o ses, jag kan till o med sträcka mig till att komma en sväng till Borås en lördagseftermiddag i januari :D