måndag 30 november 2009

Första advent, 20 grader och solen skiner

Idag är det första advent, vilket innebär att julafton börjar närma sig. Men jag måste väl erkänna att man har haft lite mer julstämning än såhär; klarblå himmel, strålande solsken och 20-25 grader. Men jag klagar inte, snabbare än man tror kommer man vara tillbaka i kalla mörka Sverige. Trots allt blev det en mysig första advent som började med en god frukost vid Hazard Center med Bagels, cream cheese, apelsin juice och granola med bär. Efter det åkte jag och Sofia hem till lägenheten och slappade sen åkte vi och handlade mat och åkte upp till Gustav för att laga lasange. Förlåt David, men det var nog den godaste lasangen jag ätit, iallafall på väldigt länge, jag åt två stora portioner. Nu sitter/ligger vi i soffan och kollar på en Johan Falk film, har inte sett de innan men de är helt okej.

PS. Var på IKEA idag för att köpa chokladkalendrar till mina roomies men de var slut, blev iallafall en burk med Annas pepparkakor...mmm!

1 kommentar:

Linda sa...

nu börjar det bli dags för dig att packa. Här har det börjat bli kallt och det är högtid att handla julklapparna. I helgen kommer mina kompisar och vi ska till GeKås och på textilhögskolans julmarknad. Vi ses snart!